söndag 7 februari 2010

Helgen

Vilken helg mina kära vänner, VILKEN helg det har varit! Börjar väl med i fredags, det blir nog lättast. Förfest med klassen nere i stan och sen stor utklädningsfest i medicinbaren på universitetet, alla klasser hade eget tema och skulle göra en egen introduktion. Vi hade filmen “Bring it on”. Efter att ha inköpt våra kostymer på HM’s tjejavdelning var vi klara! Min klass, hold 10, alltså, ingen annan klass var i närheten, vi totalt sopade banan med dom (domarnas ord, inte mina, jag bara håller med fullständigt). Vi vann såklart! Livslång ära, ett flak med öl och äran att hålla i fredagsbaren den 26:e februari. Efterfest skulle det bli på en nattklubb nere i byn, men när jag och Fredrik såg kön så kände vi genast att det var dags för nattmat istället. Vi käkade och cyklade hem, hur vi hittade hem från mitt i stan har vi idag ingen aning om, helt klart ett mirakel! Fed fest, fed aften!
kära hold 1017571_284946752990_505062990_3339403_3956860_n Igår var det den danska melodifestivalen som vi såg hemma hos en i klassen, meningen var att det skulle bli utgång med spåren efter fredagen satt kvar och det blev hemfärd för alla i stället. Idag har jag börjat plugga på mina anatomikurser och förberett mig inför föreläsningen imorgon. Det är imorgon det börjar på riktigt och det ska bli så kul! Det är det här jag väntat på så länge nu och det känns så skönt att jag kommit in och är taggad på att börja läsa!

1 kommentar:

  1. HAHA, det verkar ju inte gå någon nöd på dig i alla fall! Va skönt du kommer bryta på danska när du kommer hem till sommaren då :D

    SvaraRadera