torsdag 4 februari 2010

For tre uger siden

Dom här tre första veckorna i Danmark har gått så sjukt fort, speciellt nu sista veckan sedan skolan började, full fart från morgon till kväll. Och det känns bra, det är det viktigaste. Igår hade vi kageaften tillsammans med klassen där vi käkade kakor, spelade spel med mera. Jag ska snart hoppa i säng, är helt slut efter en lång dag men ville först visa mina två nya inköp, sjukt dyra men sjukt nödvändiga!

1) Min nya anatomiatlas, som en bilderbok fast för medicinstuderande!DSC_0486 2) Min nya ryggsäck. Det här med att konka flera kilo tunga böcker i min sidväska håller inte längre, en riktigt svensk ryggsäck blev det därför. Lite coolt är att hälften av studenterna har en haglöfs-ryggsäck, dom är ÖVERALLT! DSC_0491Nu blir det godnatt, imorgon är det föreläsning om medicinsk etik som står på schemat. På kvällen är det fredagsbar i medicinerhuset då alla klasser ska vara utklädda till ett tema! Kommer bli grymt. Sov gott alla! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar