söndag 20 december 2009

Vart är du?

Det är sjukt hur man kan bli så beroende av en sån liten sak. Känner mig helt orolig för att jag har glömt den. Jag menar min mobil. Slutade jobba halv elva, börjar jobba halv åtta imorgon bitti, det enda jag ska göra är att sova emellan. Men ända sen jag kom på att jag glömde den i mitt skåp på jobbet har det krupit i mig, flera gånger har jag kommit på mig själv med att försöka leta upp den i fickan för att skriva ett sms, även fast jag vet att den inte är där! Känner sig helt avskuren från omvärlden, tänker att tänk om det är någon som vill något viktigt och så kan jag inte svara?! Även fast jag vet att när jag kommer till jobbet imorgon och tittar på mobilen så kommer med stor sannolikhet skärmen att vara tom så känns det inte helt okej att vara utan den. Förstår fortfarande inte vissa gånger att för inte alls många år sedan var det ingen som hade mobiltelefon, hur gick det ihop då egentligen? Vet inte, kanske bara är jag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar