fredag 11 december 2009

Ny vän!

Satt här vid datorn och kollade runt lite när det som bekant “plingar” på mobilen bredvid mig. Åhå! sms! Men något är inte som det brukar, det är ett okänt nummer som står som avsändare. Jag tittar mig runt för att se om det är någon utanför som driver med mig, för det mina ögon läser är något som man bara inte riktigt kan tro. Jag citerar:

“Hej Johan!  Fredrik här. Jag och Filip har kanske som bekant skrivit en ny bok som vi just nu åker runt i Sverige för att promota. Vi tänkte ta en stänkare i Göteborg ikväll och vi måste vidare till Jönköping imorgon förmiddag,  Kanske kan byta lite tankar utefter vägen? Hör av dig! / Fredrik.”

Tänker än en gång, det här är ju någon som driver med mig, tittar ut genom fönstret igen. Ingen där. Bara kalla decembervindar som drar fram över gatan. Skickar ett sms till 118 118 med numret, det här är vad jag får tillbaka:DSC03072Fattar ju direkt att det här sms:et har kommit åt helvete fel. Tar fram en nytt sms och svarar med skakande händer: “Sorry Fredrik. Kan inte. Jobbar dag på Max imorn! Hälsa Filip den gamle skojaren”

Inväntar fortfarande svar. Men.. Men jag tror det var början på en lång vänskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar