måndag 2 februari 2009

Gym, plugg, plugg, innebandy ;) !

Hej hopp i svingelskogen!
Ännu en dag har gått i mitt grymma liv (känn att det var lite ironi i det) haha nejdå, det har varit en ganska bra måndag. Började med att ha ett möte kl 8 imorse på jobbet, jag satt mest och drack kaffe och käkade mazarin och stack in en synpunkt lite då och då, passade mig fint måste jag säga. Sen var jag på gymmet med min nygamla träningspolare Viktor, känns hur kul som helst att slippa åka dit själv varje gång och prata med nån istället för mig själv som jag brukar annars?! I alla fall så körde vi ett stenhårt pass med lite axlar, bröst, biceps, rygg och mage, ben är till för veklingar som vi brukar säga ;)

Idag var även dagen då jag var tvungen att börja plugga fysik igen... Har prov om 18 dagar så efter det slipper jag det förhoppningsvis för alltid. För er som inte har läst fysik kan jag säga att det inte är någon höjdare direkt, till er som trodde annat FY! Jag han göra ca 5 timmar så jag är ganska nöjd med det i alla fall.

Sen nu på kvällen hände en annan rolig sak, skulle ta mig en liten kvällspromenad med Sascha, (vår hund inte någon rysk prostituerad), så ropade grannen Johan på mig att han och hans gäng behövde en extra lirare till deras måndags innebandy. Så jag sprang hem och hämtade grejerna och var med och lirade en match. Hade inte lirat innebandy på nästan ett år så tekniken var det lite sisådär med, sen var man ju ca 15 år yngre än alla andra som var där men det var hur kul som helst! Vem vet, det kanske blir att lägga skridskorna på hyllan och göra en karriär inom innebandyn, en Henke Larsson alltså! Hann och prata lite med min pilotvän Boström också, han verkade ha det fint i Maimi, massa "palmer" överallt, forstod inte riktigt vad han menade, han har nog fått lite för mycket sol stackarn..
/ J aka Johanius Björckius

2 kommentarer: