tisdag 1 juni 2010

Rock & cykel

Hej hopp i svingelskogen!

Har startat med vår ultraintensiva 3-veckors genetik-kurs och det är fullt ös som gäller, tenta 21 juni och några hundra sidor + en hel del uppgifter att plöja igenom. Har fått en svensk klasslärare också,  inte för att det gör någon skillnad överhuvudtaget men han var riktigt bra! Pedagogisk som attan, men sen hade han hållit på med genetik i 35 år så då kan man nog sina grejer också! Men på den positiva sidan får vi leka lite med läkarrockar i laboratoriet och odla lite DNA. På bilderna visar 2/3, av dreamteam (vi äger när vi dissikerar tillsammans också), nämligen Frederik och Jens hur man gör.

DSC00344 DSC00345That’s to fine, fine peices of men!

Sen om ni inte hört det så blev min kära Kronan-cykel stulen nere i stan i lördags, efter ett halvårs vänskap och kärlek så togs han ifrån mig. Men eftersom han var försäkrad fick jag mig en ny jävel, han väger 7 kg till skillnad från kronans 23 vilket gör honom snabb som en blixt, därför väljer jag att döpa honom till “svarta faran”. Betalade honom med en två cm tjock sedelbunt, bara för att vara lite gangsta, han i cykelbutiken tyckte inte det var lika kul som jag.

DSC00346 Den nya “svarta faran”

Nu ska jag ta mig samman lite om jag inte vill kugga genetiken. Har precis köpt biljetter hem till Karlstad nästa vecka! Läs-semester hemma onsdag- söndag!

Puss på er!

1 kommentar:

  1. Ta och boka den riktiga biljetten nu istallet :(

    SvaraRadera