tisdag 9 mars 2010

Otursdag.

Efter nästan två månader i Århus kom första dagen då verkligen allt gick snett. Det började klockan sju imorse:

Skulle som vanligt äta lit frukost, som vanligt musli med yoghurt. Tar fram en kartong ur kylskåpsdörren och tänker att den både ser och känns ny, alltså tung. Och vad gör man inte med en ny kartong yoghurt? Jo, precis, man skakar den. Uha, stort misstag. Den var såklart inte oöppnad och innan jag visste orden av så var hela mitt rum täckt av yoghurt, kläder, köket, böcker, skrivbordet, golvet och för att göra allt jävligare, tangentbordet på min dator. Panik som jag får pillar jag bort två tangenter för att få bort det värsta innan skolan börjar. När jag kommer hem och ska sätta tillbaka tangenterna vilket i stort sett kräver en rymdingenjörsexamen och jobb på NASA för att klara så självklart går en tangent sönder, och inte någon som “w” eller “z” som används en gång i halvåret utan “e”, den absolut mest använda bokstaven i det svenska alfabetet. Typsikt.

Till råga på allt får jag punktering på cykeln på väg till skolan och måste gå hem.

Men cykeln är inlämnad, en ny “e” tangent beställd, har läst allt tills imorn och har varit och tränat. Man måste gilla läget, giiiiiillaaa lääääääget.

Godnatt alla söta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar