torsdag 25 februari 2010

På min hylla..

..Står en blå kartong, i den här kartongen finns det en flaska från champagne-distriktet i Frankrike, ingen billig flaska Törley från systembolagets långa rader. Det här är den äkta varan. Den där flaskan, den kommer inte öppnas på lång, lång tid. Jag vet när den förhoppningsvis kommer att öppnas, det har jag redan bestämt. Den dagen om 6 år när jag står och avlägger läkarlöftet i den stora aulan mot universitetsparken, när jag är klar, då ska den öppnas, och som den ska öppnas. Men resan är lång och den har precis börjat, jag har enormt mycket slit, frustration, tårar, tillfällen av fullständig panik och många tillfällen av fullständig lycka, långa perioder utan vänner och familj framför mig och jag ser fram emot det. För varje gång jag känner att det här är omöjligt och det här går bara inte, och det kommer jag känna,  behöver jag bara slänga en blick mot den där blå kartongen uppe på hyllan för att påminna mig om vad det är jag gör. Jag har inte förstått riktigt än vad det är jag läser till, jag vet att jag har valt rätt, det känns på en gång och jag är så fruktansvärt glad över att vara här.

3 kommentarer:

  1. Om du inte vill vänta så länge kan du ju alltid öppna den när jag blir färdig. Dvs 11 månader ;)

    SvaraRadera