torsdag 18 februari 2010

Att ta sig hem

Har hittat en “snabb” väg hem, slipper åka tåg, sen färja i fyra timmar och sen tåg hem till Karlstad. Ska hem den 30:e mars, så jag började kolla igår hur jag skulle kunna ta mig hem, verkar lättare att vinna ett nobelpris i litteratur för mig, skulle ta ungefär 16 (?!) timmar att åka tåg till Frederikshavn, färga till Göteborg och sen tåg hem. Inte ok. Så jag tänkte, flyga från Köpenhamn? Smart, men dyrt. Tänkte lite mer… och lite till… Finns det inte en bro från Köpenhamn till Malmö? Jo, tydligen. Kan man inte åka tåg från Köpenhamn till Karlstad? JAJAMÄN! 9 timmar, lika billigt, så värt!

Nu ska jag börja läsa inför imorgon, ikväll blir det utgång på Social club efter en buffé nere i stan. Och imorgon så är det såklart fredagsbar. Hej på er!

1 kommentar:

  1. Hur länge blir du hemma då? Sluta vara så hemlig? (:

    SvaraRadera