söndag 24 januari 2010

Brrr.

Så sjukt kallt här i Århus, inte att det är massa minusgrader men  det blåser något helt sjukt kallt. T.ex. idag skulle jag ta cykeln in till universitetet för att kolla om jag hittade vägen. Tog långkalsonger, byxor, två tröjor, min tjocka dunjacka, halsduk, mössa och vantar. Det var två minus ute, jag frös mindre hemma i Karlstad när det var tjugo minus. Känns konstigt att säga hemma i Karlstad, när jag varit med folk här och pratar om hemma så menar jag fortfarande där så jag får rätta mig själv flera gånger. Men nu är hemma här i Århus, och jag tror jag kommer trivas, det känns så i alla fall! Många nya saker att vänja sig med, som att det blåser is och man talar ett annat språk, och pluggar på ett annat språk, och dricker mer öl,  och har körkort som räcker i 50 år, och äter röd korv….

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar