lördag 23 januari 2010

Besog på medecinbogladen

DSC_0458_134 Dagens inköp blev dom här fyra böckerna, vill inte ens veta hur mycket tid jag kommer lägga ner det kommande året med näsan nerkörd mellan dom här sidorna. 4000 svenska kronor fattigare och fortfarande en bok kort. Jag och Elias var på en affär som heter medecinbogladen nere i centrum som säljer alla läroböcker till läkarlinjen. Såg en tjej som skulle börja sitt andra år som köpte sitt första stetoskop. Blev så avundsjuk och såg verkligen fram tills den dagen det var min tur att köpa mitt första!

Två funfacts om Danmark:
- För att köpa ett gymkort måste du ha en så kallat sjukförsäkringsbevis, utan det, ingen gymträning. Fick jag surt reda på idag.
- I Danmark kan man använda samma körkort fram tills man är 70 år gammal. Så om man tar ett körkort när man är tjugo här behöver man inte förnya det på 50 år?! Om du tar ett nytt körkort idag så står sista giltighetsdatum 2060. Det är lite sjukt, ofta man är lik sig på kortet man tog när man var tjugo 50 år senare. Haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar