tisdag 19 januari 2010

Århus dag 5

Tisdag i Århus, idag har jag inte gjort många ryck. Eftersom jag skaffade ett hänglås igår bar jag ner alla grejer till mitt lilla förråd så det blir lite mer plats här i the penthouse. Det är väl det enda produktiva jag har gjort idag, tog en låång sovmorgon och har i stort sett bara kollat serier hela dagen. Och beställt kabel-tv från stofa.

Igår däremot hade jag Jonatan och Elias med mig ner till stan och visade runt, var på rådhuset och skaffade danskt CPR-nummer (samma sak som personnummer) och folkbokförde mig här. Vi gick runt i centrum och tog en tur och kollade upp universitetet. Har inte hunnit sett mig runt allt för mycket men centrum är verkligen hur fint som helst! Riktigt hemtrevligt. Var även förbi på Laerdansk och anmälde mig på en danskakurs för invandrare som börjar nästa vecka. Var till och med och tränade med ett innebandylag igår i en lägre division och det var riktigt kul! Definitivt något jag kommer fortsätta med, man tränar bara två gånger i veckan och sen spelar dom match på lördagarna. Det börjar kännas riktigt bra nu, mer och mer bitar faller på plats och jag längtar tills nästa torsdag då skolan börjar så man får träffa lite mer folk. Nu blir det iväg till herrarna på herredsvej för att kolla lite film!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar