tisdag 26 januari 2010

Äntligeeeeen!

Idag fick jag det som man behöver för att leva i Danmark, Sundhedskort och danskt personnummer! Utan det kan du nästan inte göra nåt du vill, jag kan inte köpa gymkort och få träna, kan inte öppna bankkonto så jag kan skaffa ett dansk visa-kort och betala överallt (mitt svenska visa fungerar inte även fast butiken tar visa) och söka bostadsbidrag! Ett litet kort, så många dörrar som öppnas!DSC_0462

Ikväll blir det handboll här, vi är typ 10 stycken som ska börja på medicin på torsdag som kommer hit och så ska vi se på Danmark-Norge. Riktigt kul. Lär känna nya personer varje dag känns det som, och på torsdag börjar allt. Ska bli riktigt kul men det är sjukt nervöst!

1 kommentar:

  1. Richard allmighty31 januari 2010 kl. 16:54

    Fan vad hype'at koret är då, ser ut som du köpt det i Kosovo nästan :O :D Jag gillar det där kortet, skaffa ett till mig så jag också får danskt bostadsbidrag!

    SvaraRadera