lördag 15 augusti 2009

Cykeltur

Sitter hemma efter ett av dagens träningspass, om nån timme väntar en squashmatch mot Richard. Förlust för mig innebär seger totalt för honom i femkampen. Det värsta är att jag ledde med 3-0, fan.

Igår var en dag som jag helst vill glömma på många sätt. Jag var på jobbet och fick en stöt från ett lysrör. Det kändes i hela överkroppen och det kändes ordentligt, fruktansvärt obehagligt! Efteråt började jag må illa, kallsvettas och jag kunde knappt stå på benen så jag ringde mamma för att fråga om det var något farligt. Hon sa bara "sitt och gör ingenting, jag ringer tillbaka". En minut senare ringer min mobil, SOS alarm ringde mig och sa att dom skickar en ambulans på en gång. Så det blev ambulans in till akuten där jag fick ligga och kolla hjärtrytmen i två timmar, göra en ordentlig kontroll så att inget var fel och ta lite prover. Men allt var som det ska och jag fick åka hem, och nu känner jag mig precis som vanligt! Läkaren jag träffade, Daniel, var hur bra som helst. När han fick reda på att jag var blivande läkarstudent visade han mig lite hur man gjorde en ordentlig nervundersökning, samtidigt som han gjorde den på mig.

Ikväll blir det tacos och sen utgång, ska bli riktigt kul :) Lite sista kvällen med gänget sorgligt nog..

1 kommentar: