onsdag 26 augusti 2009

Äventyr!

Jag är på väg till Växjö. Hur jag kommer komma ner och speciellt när jag kommer komma ner är lite oklart. Tågen blev försenade och rutten lite omlagd. Just nu sitter jag på ett extratåg på väg ner mot Mjölby (!?) "Ja, men ni är på väg åt rätt håll i alla fall, neråt" sa konduktören när jag frågade om jag var rätt. Haha, lustigt. Två byten kvar ska det vara i alla fall!

Alltid kul att kolla lite på dom man åker med, man spanar lite och försöker komma på vad dom är för folk. Tjuvlyssnar gör man också, det är kul. Bredvid mig över gången sitter en viktig man tror jag. Han sitter i kostym, har med sig sin laptop och skriver mejl lika viktiga som rikets säkerhet. Han suckar högt varje gång han skriver fel och slår hårt på tangenterna som om datorn vore en skrivmaskin från 50- talet. Tvålförsäljare skulle jag gissa på att han är. Ni vet, import och export.

Mjölby nästa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar