torsdag 22 januari 2009

Djup

En viss person jag känner, låt oss kalla honom Viktor Anders Kullgren, som jag händelsevis råkade stöta på under dagen påpekade att mina blogginlägg inte inehöll något "djup" "känsla" eller "hängivelse". "Att jag bara berättade vad som hade hänt under dagen är det ingen som bryr sig om, de vill läsa om dina tankar" kommenterade han som vi för enkelhetens skull kallar Viktor. "Viktor" hänvisade till sin egen blogg där jag skulle få lära mig vad djup innebar. Men var är då djup? Jag kan bara säga så här, jag är så djup att viktor som är så fruktansvärt grund i jämförelse inte förstår hur djup jag är just för att jag är så djup. Det var ett litet statement.

för att förtydliga min djuphet kommer jag i skrivande stund på en liten dikt:

Rosor är röda, Tulpaner likaså
Bananer är gula, Tjeckoslovaker ganska fula
Himmlen är blå, vad är fiskar då?

Ja, mer djuphet blir det bara farligt att släppa ut på en och samma gång.

Mvh Johan "Strindberg" Björck

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar