onsdag 28 januari 2009

Att växa upp

Den 12 juni 2008 tog jag tillsammans med många andra, i stort sett alla jag känner studenten. Det var helt klart en av de bästa, om inte den bästa dagen i hela mitt liv hittills. Det var en dag som man under så många års tid längtat efter, räknat dagarna inför emot som det då verkade alla odds kom dagen tillslut. Det var en dag som var helt och rätt igenom fylld av lycka, en dag då man inte tänkte en sekund på framtiden utan bara över hur skönt det var att äntligen ha klarat sig igenom tre års hårt slit med många timmar framför böckerna. När vi sprang ut från Tingvallas trappor med ett helt torg fyllt av människor, en helt underbar känsla som inte går att beskriva!

Men det svåra är inte att klara av själva gymnasiet, det svåra är att veta vad man ska göra efteråt. Ska man plugga vidare direkt och i så fall till vad, eller ska man resa, eller ska man jobba några år? Det här är så fruktansvärt svårt! Om man är som jag och inte riktigt hade motivationen att börja plugga direkt, för plugga det vill jag, jag är till och med en av dom som är stensäker på vad jag vill plugga till! Men vad ska man då göra under de dagar då man är ledig från jobbet och inte längre har någon skola att gå till? För det kan jag bara säga, absolut inte för att jag saknar gymnasiet i sig, men jag saknar lite grann den känslan att man har någonting att göra varje dag, och framför allt att träffa sina vänner varje dag, något som har blivit mycket svårare nu när inte skolan håller oss samman. För så är det, efter studenten försvinner många iväg åt olika håll, vissa rycker in i lumpen, vissa flyttar till USA för att plugga till pilot och vissa tappar man bara kontakten med. Men, men, det är väl det som innebär att växa upp, att starta ett eget liv efter skolan.

Som ni kanske märker är jag lite trött på att vara hemma, längtar tillbaka till den 12 juni då jag och mina bästa kompisar tog studenten och allt bara var så bra :) Sen längtar jag väldigt mycket just nu till hösten då jag vill börja plugga medicin och framför allt till början av sommaren då jag ska ut i Europa med mina trogna vapendragare Viktor och Marcus, kommer bli awesome!

Litet djupt nattinlägg, här är en bild från min student :) Natti natti!

1 kommentar:

  1. Saknar också den dagen, eller dom sista månaderna faktiskt, var så jävla kul i Turkiet, Studenten, Balan(även om den var en flopp), HELA jävla student dagen.. Fy fan vad man saknar allt detta. Men en sak som du kan se fram imot är att det kommer komma fler dagar då man kan göra roliga saker. kanske inte på samma sätt, eller samma sak men roligt det kommer det alltid bli. Hoppas ni får de jävligt kul i Europa, sj ska man försöka att inte störta ner i havet :) (Var faktiskt en Svensk som gjorde de igår i USA -.-)

    SvaraRadera